Konsumentvägledning
Konsumentvägledning är en opartisk verksamhet som ger dig som privatperson vägledning i vilka rättigheter och skyldigheter du har som konsument.
Du som är privatperson och kommuninvånare kan få hjälp med:
- råd före köp och förebyggande konsumentrådgivning
- stöd vid reklamationer/tvister
- frågor om konsumenträtt och ekonomi
Du träffar Bromölla kommus konsumentvägledningen på Kulturpunkten och bibliotekets filial i Näsum.
Välkommena att boka besök via e-post eller telefon
Ta reda på vilken kompensation du har rätt till när flyget är försenat eller inställt
Flygkalkylatorn är kostnadsfri att använda
Vad gäller vid öppet köp och ångerrätt?
Konsumentverket - information om ångerätt, öppet köp och bytesrätt
Oberoende fakta och vägledning
Vi hjälper dig att göra rätt när du anlitat en hantverkare
Det finns några viktiga saker att tänka på för att undvika problem när du anlitat en hantverkare. Och har problem redan uppstått? Vi hjälper dig även att göra rätt när något gått fel!
Hallåkonsument
Kort film om viktiga konsumentfrågor
Våra 5 bästa tips (finns på olika språk)
HALLÅ KONSUMENT - tips och information
Du får svar på många av dina frågor via webbplatsen Hallå Konsument som drivs av Konsumentverket med samarbetspartners.
Det går bra att kontakta Hallå Konsument via telefon, e-post eller chatt
Kontakt
Konsumentvägledningen
Kulturpunkten
Hermansens gata 22
Box 18, 295 21 Bromölla
0456-82 23 85
konsument@bromolla.se