Biståndshandläggare - SoL
I tjänsten som biståndshandläggare handlägger man personer med behov av omsorgsinsatser enligt socialtjänstlagen. Som handläggare är du navet, du informerar, tar emot ansökningar, utreder, bedömer och beslutar om insatser samt följer upp och omprövar tidigare beviljade insatser. Samverkan är en viktig del i tjänsten, både internt inom verksamhetsområdet Stöd och Omsorg och externt med andra professioner och myndigheter. Du kan även komma att representera verksamheten i olika samverkansforum, både lokalt och regionalt. Vi arbetar utifrån ett systemteoretiskt förhållningssätt där vi har medborgaren och deras behov i centrum. Kommunens värdegrunden, gott bemötande, delaktighet och mod, är vår kompass i hur vi agerar i förhållande till vårt uppdrag, våra arbetsuppgifter och i relationen till de människor vi möter i arbetet. Vi kan erbjuda dig ett omväxlande och meningsfullt arbete där du kan göra skillnad för den enskilde. Tillsammans skapar vi en stimulerande arbetsplats där varje medarbetare får möjlighet att utvecklas och ta ansvar.