Valborgsfirande i kommunen

30 april 2024

Idag är det dags att hälsa våren välkommen med en mysig brasa. Vi påminns om vinterns slut och gläds åt vårens ankomst. Här får du tips om var det anordnas valborgsfirande i kommunen.

Valborgsfirande i kommunen

[Arkiverad] Ikväll är det dags för medborgardialog i Näsum

29 april 2024

Detta är den sjätte och sista av medborgardialogerna som är kopplade till Bromölla kommuns nya översiktsplan! Medborgardialogerna handlar om att se medborgarnas kunskaper, tips och idéer som en tillgång för att forma framtidens kommun. Det går hand i hand med att vara nära och överraskande bra!

Översiktsplan

Trygghetsvandring

29 april 2024

Valborgsmässoafton tisdagen den 30 april är det dags för Trygghetsvandring i Bromölla igen. Trygghetsvandringarna genomförs av Länsförsäkringar Göinge-Kristianstad tillsammans med föreningar från kommunen.

Sista anmälningsdag för Bromöllalägret närmar sig!

23 april 2024

Innan klockan 12 tisdagen den 30 april behöver vi ha fått in din anmälan. Lägret är öppet för dig som går i årskurs 3–6 och vill fylla de två första veckorna på sommarlovet med kul aktiviteter.

Bromöllalägret

[Arkiverad] Hur är det att vara ung i Bromölla?

16 april 2024

Vi välkomnar dig som är förälder eller annan viktig vuxen till barn i årskurs 5-9. Under kvällen pratar vi om hur det är att vara ung i Bromölla kommun. Ämnen som lyfts är narkotika, vape och lustgas, men också vikten av att ge barnen förutsättningar för en lyckad skolgång.

[Arkiverad] Hur är det att vara ung i Bromölla?

[Arkiverad] Webinarie energirådgivning

16 april 2024

Har du ett fritidshus och vill veta mer om hur du på ett tryggt sätt kan spara energi? Då kan du få bra tips på vårt webbinarium, den 25 april 18.30–19.30.

Webinarie energirådgivning

[Arkiverad] Om möjliga stöd till ideella föreningar

12 april 2024

Tisdagen den 23 april välkomnar vi kommunens föreningar till en träff där olika stödjande aktörer informerar om hur de kan stötta föreningslivet. Träffen kommer vara på Kulturpunkten mellan klockan 17.30 och 19.30, vi bjuder på fika! Anmälan senast 15 april.

[Arkiverad] Om möjliga stöd till ideella föreningar