Kommentera Skriv ut
Kommentera
Obligatoriskt

Konsumentvägledning

Konsumentvägledning är en opartisk verksamhet som ger dig som privatperson vägledning i vilka rättigheter och skyldigheter du har som konsument.

Du som är privatperson och kommuninvånare kan få hjälp med: 

  • råd före köp och förebyggande konsumentrådgivning
  • stöd vid reklamationer/tvister
  • frågor om konsumenträtt och ekonomi

Du träffar Bromölla kommus konsumentvägledningen på Kulturpunkten och bibliotekets filial i Näsum.

Välkommena att boka besök via e-post eller telefon


Ta reda på vilken kompensation du har rätt till när flyget är försenat eller inställt

Flygkalkylatorn är kostnadsfri att använda

Vad gäller vid öppet köp och ångerrätt?

Konsumentverket - information om ångerätt, öppet köp och bytesrätt

Oberoende fakta och vägledning

Om bank, försäkring och pension -kostandsfri fakta och vägledning i bank-, försäkrings- och pensionsfrågor

Vi hjälper dig att göra rätt när du anlitat en hantverkare

Det finns några viktiga saker att tänka på för att undvika problem när du anlitat en hantverkare. Och har problem redan uppstått? Vi hjälper dig även att göra rätt när något gått fel!

Hallåkonsument

Kort film om viktiga konsumentfrågor

Våra 5 bästa tips (finns på olika språk)


HALLÅ KONSUMENT - tips och information

Hallå konsument
Du får svar på många av dina frågor via webbplatsen Hallå Konsument som drivs av Konsumentverket med samarbetspartners.

Det går bra att kontakta Hallå Konsument via telefon, e-post eller chatt

Konsumentverkets information till företag

Konsumentverkets webbinarier och poddar tar upp viktiga konsumentproblem och ger svar på frågor vi får från konsumenter inom olika områden.

Kontakt

Konsumentvägledningen
Kulturpunkten
Hermansens gata 22
Box 18, 295 21 Bromölla
0456-82 23 85
konsument@bromolla.se

Sidan senast uppdaterad: den 3 juni 2024