Konsumentvägledning
Konsumentvägledning är en opartisk verksamhet som ger dig som privatperson vägledning i vilka rättigheter och skyldigheter du har som konsument.
Du som är privatperson och kommuninvånare kan få hjälp med:
- råd före köp och förebyggande konsumentrådgivning
- stöd vid reklamationer/tvister
- frågor om konsumenträtt och ekonomi
Du träffar Bromölla kommus konsumentvägledningen på Kulturpunkten och bibliotekets filial i Näsum.
Välkommena att boka besök via e-post eller telefon
Kort film om viktiga konsumentfrågor
Våra 5 bästa tips (finns på olika språk)
Konsumentvägledning via Konsumentverket
Även Konsumentverket erbjuder vägledning till konsumenter. På konsumentverket.se får du svar på vad som gäller vid olika konsumentproblem. Du kan också få tips om din ekonomi eller göra en anmälan om du tycker att ett företag har gjort fel.
Kontakt
Konsumentvägledningen
Kulturpunkten
Hermansens gata 22
Box 18, 295 21 Bromölla
0456-82 23 85
konsument@bromolla.se