Incident på Törnsångarens förskola

28 juni 2024

Under fredagen inträffade en incident på Törnsångarens förskola. Polis tillkallades och hanterade incidenten. Personal på Törnsångarens förskola har varit i kontakt med alla vårdnadshavare och barnen har lämnat förskolan. Inga barn eller personal har kommit till skada.

Trygghetsvandring

28 juni 2024

Fredagen den 28 juni är det dags för Trygghetsvandring i Bromölla igen. Trygghetsvandringarna genomförs av Länsförsäkringar Göinge-Kristianstad tillsammans med föreningar från kommunen.

Dags för fotbollsfest på Strandängen

25 juni 2024

Den 28 till 30 juni är det dags för Ifö Geberit Cup på Strandängen. Det kommer att bli mycket folk som besöker Bromölla under speldagarna. Lördagen brukar locka mest folk men även när finalerna spelas under söndag eftermiddag vill många titta på fotboll. Här finns tips om var du kan parkera.

Fotboll

Nationaldagen

5 juni 2024

Den 6 juni firar Bromölla kommun traditionsenligt Sveriges nationaldag på Ifötorget tillsammans med andra aktörer. Välkommen att sjunga och fira med oss!

Nationaldagen

Val till Europaparlamentet den 9 juni

3 juni 2024

Söndagen den 9 juni är det val till Europaparlamentet. I valet väljer medborgarna i EU:s medlemsländer vilka som ska representera dem i parlamentet de kommande fem åren.

Val till Europaparlamentet den 9 juni

[Arkiverad] Idag testas Viktigt meddelande till allmänheten (VMA)

3 juni 2024

Fyra gånger per år kontrolleras att signalen Viktigt meddelande till allmänheten fungerar. Måndag 3 juni genomförs testet som planerat klockan 15.00. Med tanke på omvärldsläget vill vi betona att det är ett test. Nya utomhusgivare finns nu i Gualöv och Näsum.

[Arkiverad] Idag testas Viktigt meddelande till allmänheten (VMA)

Ändrad dag för sophämtning

31 maj 2024

Vecka 23 blir sophämtningen lite annorlunda eftersom torsdag 6 juni är Nationaldag och helgdag. Vi ber dig att sätta ut ditt kärl dagen innan ordinarie tömningsdag och låta det stå kvar tills det är tömt.

Avfallskärl

Eldningsförbudet upphävt

29 maj 2024

Det är återigen tillåtet att elda utomhus i Bromölla kommun. Efter att brandriskprognoserna förändrats har räddningschefen beslutat att häva eldningsförbudet från onsdag den 29 maj klockan 16.

Grillning