Ute och cyklar

Ute och cyklar 2024

Publicerad: 31 maj 2024, kl. 13:58

Upptäck Skåne på cykel och vinn fina priser! Region Skåne tillsammans med kommunerna Bromölla, Kristianstad, Östra Göinge, Hässleholm, Eslöv och Höör presenterar "Ute och cyklar 2024" – en spännande cykelutmaning som äger rum från den 3 juni till 3 oktober 2024.

Utforska cykelleder i Skåne och samla bokstäver

"Ute och cyklar" erbjuder en fantastisk möjlighet att upptäcka cykelleder som löper genom Bromölla, Kristianstad, Östra Göinge, Hässleholm, Eslöv och Höör. Prova på sträckor utmed både lokala cykelleder, Cykelleden Skåne samt Sydostleden. Konceptet är enkelt och roligt: följ cykellederna, besök medverkande företag, samla bokstäver och vinn fina priser!

Hälsofrämjande och stöd till lokal besöksnäring

"Ute och cyklar" syftar till att få fler att upptäcka våra områden med cykel, främja hälsan hos invånarna och stötta besöksnäringen. Ute och cyklar startar den 3 juni och sista dagen att skicka in tävlingsbidraget är den 3 oktober med e-post till cykelledenskane@skane.se

Läs mer på: https://cykelledenskane.se/item/ute-och-cyklar-2024/vacw9ihbi2swbx1slkkpvia8uvn26ovp

Sidan senast uppdaterad: den 31 maj 2024