Betalning avfall
Du kan betala din avfallsavgift med vanlig pappersfaktura, e-faktura eller autogiro. Välj det betalningssätt som är enklast för dig. Frågor besvaras av Kundservice avfall.
E-faktura
- Genom att anmäla dig till e-faktura hos din internetbank får du fakturan direkt dit.
- Du slipper fylla i uppgifter varje gång fakturan ska betalas och sparar på miljön eftersom inget papper används.
- Fakturorna sparas i minst 18 månader.
- Välj Bromölla kommun avfallshanteringen i din internetbank.
Autogiro
- Om du vill att avfallsavgiften ska dras automatiskt från ditt konto kan du göra en anmälan direkt via din internetbank.
- Vill du hellre ansöka via pappersblankett finns den att ladda ner i blankettsamlingen på kommunens webbplats.
- Vi kan också skicka hem blanketten till dig.
Så fungerar betalningen av fakturan
- Den sista i månaden färdigställs fakturan som sedan skickas ut till dig första arbetsdagen därefter.
- Förfallodag är den sista i samma månad som utskicket sker.
- Om du inte betalt din faktura, skickas en påminnelse till dig efter förfallodatum. Ingen påminnelseavgift är pålagd.
- Om du inte har betalat din faktura efter påminnelsen hamnar den hos Visma Inkasso för indrivning av betalningen.
Betalningsintervall
- Du kan välja om du vill få fakturan varje månad, kvartal, två gånger per år eller en gång om året.
- Vårt bankgiro är 5455-7038.
- Du bör vara medveten om att din betalning inte säkert är oss tillhanda samma dag som du skickar den.
- Hamnar betalningen på fel bankgiro måste du själv kräva tillbaka pengarna.
Kontakt
Kundservice avfall
Öppettider måndag-fredag klockan 9–15, lunchstängt klockan 12–13.
0456-82 25 00
avfall@bromolla.se