[Arkiverad] Välkommen till Mötesplats Bromölla i helgen!

Publicerad: 21 maj 2024, kl. 15:06

Företagsmässa och motorträff

Den 24–25 maj blir det företagsmässa och motorträff för motorburen ungdom hos Ottosson truck på Åbylyckorna. Ett stort antal lokala företag samlas och visar upp sitt utbud av produkter och tjänster. Ottosson truck bjuder även själv in till maskinvisningsdagar tillsammans med Hüllert Maskin och Svenska Jecko. Passa på att titta inom och prata med många av våra företagare, ett ypperligt tillfälle till utbyte! Det kommer vara en del tävlingar, visningar och utlottningar bland företagen.

Roliga utmaningar, aktivteter och gott att äta

Fyskompaniet utmanar besökarna i distanstävling i olika träningsmaskiner med 1 månads träningskort i potten. Bäckmans maskin & trädgård kommer visa robotklippare under lördagen, Husvagnsexpo, Claessons Motor och Bilcentrumgruppen visar upp olika modeller.  Kom och lär känna nystartade RASTA. Företag inom transport, kommunikation och profilreklam, fastighet- och trädgårdsskötsel, bygg, el, bank, försäkring, mäklare, redovisning, inredning, vitvaror med mer finns på plats!

Edenryds IF grillar korv, det kommer finnas glassvagn med härlig kulglass och under lördagen finns även Gilberts foodtruck på plats.

Utställning för motorburen ungdom

Under lördagen bjuder vi även in motorburen ungdom att ställa ut sina fordon. En utställning med möjlighet att kora Bromöllas coolaste fordon, mest välskötta, bästa dunket och bästa stylingen. Det gäller A-traktor, EPA och moped. Fritidsgården Tunnan, Bromölla Motorförening, Ivetofta Sparbank, Ottosson truck med fler står bakom aktiviteten. Det finns platser för 60 ekipage att vara med i utställningen. Goodiebags delas ut till de som deltar och fina vinster i potten.

Adress: Nyängsgatan 8, Bromölla
Tider: Fredagen den 24 maj kl. 10-15, lördagen den 25 maj kl. 11-15
Drop in för ungdomar som vill vara med i motorträffen mellan kl. 11-12.
Prisutdelning kl. 13.30.

Mer information:
Mötesplats Bromölla - Bromölla Kommun (bromolla.se)
Motorträff för unga - Bromölla Kommun (bromolla.se)

Välkomna!

Sidan senast uppdaterad: den 31 maj 2024