[Arkiverad]  Eldningsförbud i skog och mark

[Arkiverad] Eldningsförbud i skog och mark

Publicerad: 5 september 2024, kl. 13:18

Med anledning av sensommarens höga temperaturer och torka är risken för bränder i skog och mark nu hög. Därför har räddningschefen i Bromölla kommun beslutat om förbud mot eldning och grillning i skog och mark.

Förbudet börjar gälla torsdagen den 5 september 2024 och innebär att det är förbjudet att göra upp eld eller att grilla på mark utomhus. Förbudet gäller fram tills att räddningschefen meddelar att förbudet är hävt.

Det är tillåtet att grilla på särskilt iordningsställda, fasta grillplatser och på egen tomtmark med en upphöjd grill på ben. Kom ihåg att grillen alltid måste bevakas så att ingen glöd sprider sig. Ställ helst grillen på stenplattor och se till att inga nedhängande grenar finns i närheten.

/Räddningstjänsten Bromölla kommun

Sidan senast uppdaterad: den 23 september 2024