Kommentera Skriv ut
Kommentera
Obligatoriskt

Konsumentvägledning

Konsumentvägledning är en opartisk verksamhet som ger dig som privatperson vägledning i vilka rättigheter och skyldigheter du har som konsument.

Du som är privatperson och kommuninvånare kan få hjälp med: 

  • råd före köp och förebyggande konsumentrådgivning
  • stöd vid reklamationer/tvister
  • frågor om konsumenträtt och ekonomi

Du träffar Bromölla kommus konsumentvägledningen på Kulturpunkten och bibliotekets filial i Näsum.

Välkommena att boka besök via e-post eller telefon


Ta reda på vilken kompensation du har rätt till när flyget är försenat eller inställt

Flygkalkylatorn är kostnadsfri att använda

Vad gäller vid öppet köp och ångerrätt?

Konsumentverket - information om ångerätt, öppet köp och bytesrätt

Oberoende fakta och vägledning

Om bank, försäkring och pension -kostandsfri fakta och vägledning i bank-, försäkrings- och pensionsfrågor

Vi hjälper dig att göra rätt när du anlitat en hantverkare

Det finns några viktiga saker att tänka på för att undvika problem när du anlitat en hantverkare. Och har problem redan uppstått? Vi hjälper dig även att göra rätt när något gått fel!

Hallåkonsument

Kort film om viktiga konsumentfrågor

Våra 5 bästa tips (finns på olika språk)


Konsumentvägledning via Konsumentverket 

Även Konsumentverket erbjuder vägledning till konsumenter. På konsumentverket.se får du svar på vad som gäller vid olika konsumentproblem. Du kan också få tips om din ekonomi eller göra en anmälan om du tycker att ett företag har gjort fel.

Besök konsumentverket.se

Kontakt

Konsumentvägledningen
Kulturpunkten
Hermansens gata 22
Box 18, 295 21 Bromölla
0456-82 23 85
konsument@bromolla.se

Sidan senast uppdaterad: den 5 februari 2025