Äldre par som sitter och tittar på blommor och njuter av solen

Inbjudan till samtalsgrupp för anhöriga

Publicerad: 2 september 2024, kl. 7:00

Anhörig är man om man hjälper/stödjer en livskamrat, ett barn , en förälder, ett syskon eller en nära vän med obotlig eller långvarig sjukdom eller funktionsnedsättning.

Att vårda eller känna en närstående är en ansvarsfull uppgift och i anhörigrollen kan man många gånger känna sig ensam, trött, sviken eller villrådig. Att få prata med sakkunniga och andra i samma situation som man själv befinner sig i är stärkande för både kropp och sinne. Det blir helt enkelt lite lättare att få vardagen att gå ihop. Det är också skönt med vetskapen att man faktiskt inte är ensam, det finns andra att vända sig till!

Bromölla kommun bjuder in till samtalsgrupper där fler som lever i liknande situationier träffas. I samtalsgrupperna kan du få stöd och dela svårigheter, få tips och idéer, hämta kraft och få inspiration.

Planerad start för samtalsgruppen är i september 24. Träffarna har inget satt startdatum utan startar när det finns en grupp på 5-8 deltagare. Vi träffas i studierummet på Drejarens dagcentral.

Känner du som anhörig att detta är någonting för dig? I så fall är du varmt välkommen med din anmälan till samtalsgruppen.

Anhöriglots
Gunilla Karlsson, 0456-82 20 56/0709-17 10 39 eller gunilla.karlsson@bromolla.se

Information om anhörigstöd i Bromölla kommun

Sidan senast uppdaterad: den 2 september 2024