Nya vägskyltar monteras

Publicerad: 16 maj 2024, kl. 14:24
Förra veckan kom nya skyltar med gatunamn som beställts till Kommunteknik. Nu jobbar vi med att få upp alla dessa och göra det lättläst och snyggt på våra vägar!

Mycket arbete har lagts på att byta ut vägmärken i kommunen de senaste åren. Behovet har varit stort och totalt har ett par hundra skyltar bytts ut. De flesta av dessa har varit äldre skyltar från spannet 1984 till 2005.

Vår trafikingenjör har jobbat med att förbättra och ordna upp våra lokala trafikföreskrifter som i sin tur har genererat mycket nya skyltningar. Det har också krävts mycket skyltar för att förtydliga och komplettera så att parkeringsövervakningen ska fungera i kommunen.

Allt detta arbete har gjort att uppdateringen av skyltar med gatunamn har halkat efter. Vi har nu många som saknas eller är oläsliga och jobbar därför på att åtgärda detta. Planen är att kontinuerligt byta och kompletterar gatuskyltar under 2024 och 2025.
Sidan senast uppdaterad: den 3 juni 2024