[Arkiverad] Diggiloo 22 juli - hitta hit och parkera

Publicerad: 21 juli 2023, kl. 8:00

Här hittar du parkeringsplatser

På samtliga infartsvägar finns skyltning med hänvisning till olika parkeringsmöjligheter.

• Flest parkeringsplatser finns på Ivöstrandsområdet i nära anslutning till Strandängen, på Fågel Fenix väg samt på Stig Sunnes väg.
  • På Verkstadsgatan finns bra parkeringsmöjligheter som ligger i nära anslutning till entrén.
  • Använd gärna kundparkeringen vid Svenska Hem och observera att ni passerar en bevakad järnvägsövergång på promenaden till entrén.
  • I centrum vid kommunhuset, Ifötorget och Kulturpunkten finns flera parkeringsmöjligheter.

Karta med tips på var du kan parkera (pdf)

Glöm inte p-skivan

Vid vissa parkeringsplatser behövs P-skiva. I övrigt gäller gatuparkering enligt rådande regler och skyltning på respektive gata.

Parkering för rörelsehindrade

Ett antal platser för rörelsehindrade finns vid Strandängsvägen samt i anslutning till entrén på Blåbärsstigen 1.

Cykelparkering

Cykelparkering finns i anslutning till entrén.

Entré till området

Entré till området sker i ordinarie huvudingång på Strandängens IP, Blåbärsstigen 1.

Köra från Sölvesborg

Via E22 från Sölvesborg tar du avfart mot Olofström (avfart 44). Kör rakt fram i rondellen och fortsätt på Kristianstadsvägen fram till trafikljusen. Sväng höger vid trafikljusen och fortsätt på Tians väg under viadukten. Följ Tians väg fram till Nygatan, sväng vänster in på Nygatan. Korsa Storgatan in på Fågel Fenix väg. Här, och på Stig Sunnes väg, finns parkeringsplatser. I centrum vid kommunhuset och Ifötorget finns fler parkeringsmöjligheter.

Köra från Kristianstad

Via E22 från Kristianstad tar du avfart 43 och fortsätter på Kristianstadsvägen fram till trafikljusen.

Alternativ 1) Sväng vänster vid första trafikljuset. Här finns parkeringsplatser vid Svenska Hem samt på Verkstadsgatan. Var uppmärksam på att här finns en bevakad järnvägsövergång.

Alternativ 2) Sväng vänster vid andra trafikljuset och fortsätt på Tians väg under viadukten. Följ Tians väg fram till Nygatan, sväng vänster in på Nygatan. Korsa Storgatan in på Fågel Fenix väg. Här, och på Stig Sunnes väg, finns parkeringsplatser. I centrum vid kommunhuset och Ifötorget finns fler parkeringsmöjligheter.

Köra från Olofström

Via väg 116 tar du första avfarten in i Bromölla. Kör rakt fram i rondellen och följ Tians väg fram till korsningen Folkets Husgatan där svänger du höger in på Folkets Husgatan. Längre fram i centrum finns parkeringsmöjligheter.

Välkommen till Bromölla och Diggiloo!

Biljetter och mer information

Sidan senast uppdaterad: den 25 juni 2024