[Arkiverad] Avfallsfakturor skickas ut igen
Alla frågor som rör dina avfallsfakturor och din avfallshantering hanteras av Kundservice avfall. Kundservice avfall flyttades till Västblekinge Miljö AB (VMAB) i somra och den 1 oktober flyttades även fakturahantering dit.
Detta innebär att din avfallsfaktura delvis kommer att få nytt utseende. För att göra verksamhet mer miljövänlig och effektiv kommer Kivra att användas för leverans av fakturor från oktober. Kunder som har en aktiv brevlåda i Kivra får då sin faktura dit. Har du valt en annan fakturametod, som exempelvis e-faktura, kommer detta val att kvarstå och din faktura kommer fortsätta att skickas enligt dina tidigare inställningar.
Läs mer om Kivra här: https://kivra.se/sv/privat/sa-funkar-det
Från oktober återgår vi till ordinarie utskicksschema. Framöver innebär detta att kunder som valt att få sin faktura varje månad kommer att den skickad månadsvis. Fakturan som kommer i slutet av oktober innehåller dock kostnader för juli, augusti samt september som tidigare inte skickats.
Välkommen att kontakta Kundservice avfall om du har frågor!
Kundservice avfall
avfall@bromolla.se
0456–82 25 00