Digital kommunikation via Mina Sidor för bättre och snabbare service
Under 2021 utökade BromöllaHem möjligheten för hyresgäster att anmäla serviceärenden via Mina Sidor på vår hemsida med hjälp av en ny digital tjänst. Tjänsten syftar till att underlätta vardagen för både bovärdar och hyresgäster.
Den nya funktionen innebär att hyresgäster kan gå in via Mina Sidor på Bromollahem.se och göra en felanmälan eller lägga upp ett serviceärende i mobilen eller via datorn och därmed följa processen från första klick till slutfört ärende. Det har inneburit att hyresgästerna numera kan skaffa sig bättre överblick i ett ärende - något som dels bidragit till att förenkla arbetet för boservice och dels underlätta för våra kunder.
– Man kan säga att det är en uppdatering av Mina sidor, förklarar Gerald Kaseja, bovärd på BromöllaHem.
Funktionen som förbättrats innebär därmed ett komplement i det system som redan används men för med sig flera fördelar.
– Nu kan hyresgästen felanmäla online när som helst under dygnet och felanmälan går direkt till oss. Hyresgästerna får snabbare återkoppling, snabbare handläggning och kan följa sitt ärende digitalt hela vägen, lägger han till.
Den nya funktionen har även inneburit en förenkling för vardagen för både bovärdar och reparatörer som fått kortare handläggning i de flesta ärenden. Service- och felanmälningar som görs av hyresgästerna når bovärdarna direkt och de kan göra direktustkick till hyresgäster inom specifika områden via både e-post och sms.
– För att kunna gå in i en hyresgästs lägenhet i ett ärenden måste alltid hyresgästen godkänna det. Tidigare lade vi alltid en fysisk lapp i brevlådan, säger Gerald Kaseja. Nu kan vi ta kontakt via sms och få snabbare svar.